torsdag 30. april 2009

Jeg fikk i oppgave å skrive dikt om forskjellinge figurer. Jeg valgte først påskekylling, så batteri, paraply og til slutt troll. Det første diktet er en sang, neste dikt er rim, tredje dikt er et moderne dikt og til slutt et romantisk dikt.

Påskekyllingen er gul fylt med sang
Vil du feire eller bli kvalm
av ditt overfylte påskegodteri fylt med godt

påskekylling er uansett flott

Batteri går nonstop til du selv tar den ut og sier stopp
Duracellkaniner er overfylte med vitaminer
Uansett er de gode å ha, da slipper du selv å ta helt av


Paraplyen er en god hjelper, du bestemmer selv om den skal utfoldes
Den holder deg trygt i hånden og sørger for at du ikke blir våt
Den vil gjerne være med deg overalt
Men regn kommer når man minst venter det


Troll er i alles hjerter, den gjør sånn at hjertet banker
Den er min største kjærlighet, den er der for meg i alle stunder,
selv om den lukter som skitne hunder.
Når han drar gråter min sjel, for da er jeg ikke hel
Å ha han i mitt minne er det eneste som ikke kan forsvinne
Før eller senere vil han fatte at man ikke kaster kjærlighet ut på dørmatte

Ingen kommentarer: